Σύνδεση

Citystage

Tips and Trends
Καινοτομία στα event

Καινοτομία στα event

Η καινοτομία στις επιχειρήσεις είναι πλέον μονόδρομος. Ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος, το κοινό έχει πρακτικά απεριόριστες δυνατότητες σύγκρισης και επιλογής ομοειδών προϊόντων και υπηρεσιών. Μια επιχείρηση για να είναι πραγματικά καινοτόμος πρέπει όμως να διοργανώνει αντίστοιχα καινοτόμα event.

Must Have

Δεν χρειάζεται να αναφερθούμε στην αναγκαιότητα των εκδηλώσεων για μία επιχείρηση, μια που οι επιταγές του σύγχρονου marketing τις κατατάσσουν στην κατηγορία «must have» και όχι σε αυτήν του «nice to have».

Οι εκδηλώσεις που διοργανώνει μια καινοτόμος επιχείρηση με στόχο την καλύτερη επικοινωνία τόσο με το προσωπικό και τους συνεργάτες της όσο και με το ίδιο το κοινό της, πρέπει απαραίτητα να έχουν και αυτές τον ίδιο χαρακτήρα, δηλαδή αυτόν της καινοτομίας.

Kαινοτομία για την καινοτομία

Φυσικά, δεν είναι απαραίτητο να ανατρέψουμε ολοκληρωτικά την λογική ενός event. Η καινοτομία για την καινοτομία έχει αποδειχθεί ότι έχει σχεδόν πάντα αρνητικά αποτελέσματα. Στις περισσότερες περιπτώσεις, αρκούν κάποιες πινελιές καινοτομίας.

Μια εκδήλωση που περιλαμβάνει δείπνο, ζωντανή μουσική και ομιλίες, είναι πάντα επίκαιρη σαν δομή.

Αρκεί να προσθέσουμε – για παράδειγμα – μια διαδραστική εφαρμογή, διαθέσιμη στο κοινό κατά την διάρκεια της ομιλίας, που θα επιτρέπει την αλληλεπίδραση του κοινού και του ομιλητή κατά την διάρκεια της ομιλίας του.  

Καινοτομία δεν σημαίνει (μόνο) τεχνολογία

Η καινοτομία δεν είναι απαραίτητο να επικεντρώνεται στην τεχνολογία. Αν για παράδειγμα οργανώσετε την εταιρική σας εκδήλωση σε ένα κτήμα, ως καινοτόμο μπορεί να θεωρηθεί το να προσφέρετε ένα δείπνο παρασκευασμένο αποκλειστικά από πρώτες ύλες που παράγονται στο ίδιο το κτήμα. Μην το κρατήσετε όμως μυστικό, επικοινωνήστε το στους καλεσμένους σας, κάνετε το άποψη και βάση για την εκδήλωση. Ακόμα και η ομιλία ή οι ομιλίες θα πρέπει να αναφέρονται σε αυτό και να δομούνται γύρω από αυτή τη λογική.

Αν δημιουργήσετε  συμπληρωματικά και μια εφαρμογή για κινητά, την οποία θα «μοιράσετε» στους καλεσμένους σας και μέσω της οποίας θα παρουσιάζετε τις τοπικές πρώτες ύλες του δείπνου, τα οργανοληπτικά τους χαρακτηριστικά και την θρεπτική τους αξία, τότε έχετε προσδώσει επιπλέον χαρακτήρα τεχνολογικής καινοτομίας στην εκδήλωση σας ακόμα και αν η βασική της δομή είναι κλασική ή παραδοσιακή.

Ανατροφοδότηση κοινού

Ας μην ξεχνάμε ότι κεντρικός στόχος κάθε εκδήλωσης, σε όποια κατηγορία και αν ανήκει (κοινωνική, ιδιωτική, δημόσια, επαγγελματική), δεν είναι άλλος από το να μείνει στη μνήμη του κοινού. Ιδανικά με θετικό πρόσημο. Ο δοκιμασμένος τρόπος για να το επιτύχουμε αυτό είναι η λεγόμενη ανατροφοδότηση κοινού. Η δημιουργία δηλαδή προϋποθέσεων ώστε οι συμμετέχοντες στην εκδήλωση να αλληλοεπιδρούν μεταξύ τους αλλά και με την ίδια την εκδήλωση. Η προβολή της εκδήλωσης μέσω των social media είτε την ώρα της τέλεσης της, είτε μετά, συντείνει στην αύξηση της αλληλοεπίδρασης και στην διάχυση της και στους μη άμεσα συμμετέχοντες σε αυτήν.

Πριν από λίγα χρόνια, κάτι τέτοιο θα άγγιζε σαν ιδέα τα όρια της επιστημονικής φαντασίας ή έστω, θα αύξανε σε σημαντικό βαθμό το κόστος μια τέτοιας εκδήλωσης.

Σήμερα όμως με την χρήση απλών smartphones και την ελαχιστοποίηση του κόστους μετάδοσης μέσω κινητής τηλεφωνίας, οι πρακτικές live streaming δεν αποτελούν καν υπολογίσιμο κόστος σε μια εκδήλωση.

Άλλωστε, δεν είναι πλέον σπάνιο το να οργανώνεται μια εκδήλωση που δεν στοχεύει τόσο στην ευρύτητα της συμμετοχής αλλά χρησιμεύει σαν υλικό για την προβολή της επιχείρησης ή του brand μέσω των  social media. Με απλά λόγια, παραγωγή πρωτότυπου περιεχομένου.

Διαδικασίες για την σχεδίαση ενός καινοτόμου εταιρικού event.

Όπως κάθε τι σε μια επιχείρηση, ακόμα και μια εσωτερική εκδήλωση πρέπει:

  • Να αποφασιστεί έγκαιρα. Χρειάζεται ένα περιθώριο 3 μηνών από την ημέρα που θα αποφασιστεί η εκδήλωση μέχρι την ημερομηνία υλοποίησης.
  • Να σχεδιαστεί σωστά. Ο χώρος, η σύνθεση, οι συμμετέχοντες, ο προϋπολογισμός, οι συντελεστές και οι διαθέσιμοι πόροι (ανθρώπινοι, υλικοί, τεχνολογικοί και οικονομικοί).
  • Να επικοινωνηθεί την κατάλληλη στιγμή. Όχι νωρίτερα από ένα μήνα πριν την ημερομηνία τέλεσης αλλά ούτε και αργότερα από μια εβδομάδα πριν από αυτή. Όποια επικοινωνιακή ενέργεια και αν κάνετε εκτός αυτού του πλαισίου, μάλλον θα πάει χαμένη. Εκτός φυσικά αν πρόκειται για Mega Event.
  • Να οριστούν οι στόχοι της και η μεθοδολογία αξιολόγησης. Δεν αρκεί να προσδιοριστούν οι στόχοι μιας εκδήλωσης. Πρέπει να αναπτυχθεί και η μεθοδολογία της αξιολόγησης της επίτευξης (ή μη επίτευξης) των στόχων, όπως και αντικειμενικές διαδικασίες της καταμέτρησης των αποτελεσμάτων, ποσοτικών και ποιοτικών.
  • Να καταγραφούν οι ενέργειες αξιοποίησης της εκδήλωσης μετά την τέλεση της. Αυτό θα σας βοηθήσει τόσο στην διαδικασία σχεδίασης της εκδήλωσης, όσο και στο τι είδους υλικό (ενδεικτικά: φωτογραφικό, video, συνεντεύξεις με τους συμμετέχοντες)  θα παραχθεί κατά την διάρκεια της εκδήλωσης και με ποιο τρόπο όπως φυσικά και σε ποια μέσα θα προβληθεί.

Και μην ξεχνάτε σε κανένα στάδιο του σχεδιασμού και της υλοποίησης οτι η εκδήλωση σας πρέπει να έχει πάντα οικολογικό χαρακτήρα . Δεν είναι θέμα marketing, είναι θέμα υπευθυνότητας και συνείδησης.

Event και Omni-Channel Marketing

Τα εταιρικά event είναι ένα σημαντικό κομμάτι του marketing και απαραίτητο στοιχείο στην συνολική επικοινωνιακή δραστηριότητα κάθε εταιρίας. Αφορά στο ανθρώπινο δυναμικό, τους συνεργάτες και φυσικά στους πελάτες.

Δίνει την ανθρώπινη επαφή και διάσταση που μοιραία λείπουν από τις υπόλοιπες επικοινωνιακές ενέργειες ενός brand ή μιας ολόκληρης εταιρίας.

Πολλοί το αγνοούν ή έστω το υποτιμούν. Όμως υπογραμμίζει τις αξίες που πρεσβεύει η εταιρία και τα προϊόντα της.

Μείνετε συντονισμένοι. Έχουμε να συζητήσουμε πολλά πάνω στο θέμα των εκδηλώσεων. Αν δεν έχετε εγγραφεί ακόμα μέλη στην πλατφόρμα citystage.gr, κάντε το τώρα εδώ.  Αν βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο μας, μην διστάσετε να το σχολιάσετε.

Σχετικές Δημοσιεύσεις

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *